Portofele, portofele


      Tocmai fusesem in oras, la invitatia unui prieten, intr-un restaurant de renume in oras.
Afara se asternuse un strat considerabil de zapada, ca in povesti… Imi iau la revedere de la mesenii mei, si ma indrept spre masina proprietate personala. Cu un mic efort dau zapada de pe geamuri, ma urc in habitaclu, si demarez…
Becul rosu-orange din bord anunta un adevar crunt… ramaneam fara benzina… 2, 3 „curbe periculoase”, si in fata mi se arata piata de carburant. Asteptand la semafor… trag o ocheada in portofelu-mi umflat de chitante si chitantele, mde… traim in romania… taxe la tot pasul. Portofelul ma anunta necrutator… mai aveam 3 hartii: una de 5 lei, una 10 lei si una de 1 leu.
De cat sa bag… ma tot gandeam… de 10 lei. Intru printre tarabe, si ma autoservesc. Aaa… ce mi-e 10 lei ce mi-e 15 lei. Si scap de 15 lei benzina in „stomacul fiarei”.
La casa… senzational… n-aveam decat 2 bancnote de 2 lei si una de 5 lei… Ma scuz politicos, si sun un prieten… nu puteam intreba publicul… era prea jenant. De fifti fifti… nu-ndrazneam, ca putea indrazni pietasul cu bastonul.
Obtin raspunsul corect de la prieten… vine in 5 minute… doar ce ne despartisem de 5. Ei bravo…
Dintr-una-ntr-alta, vad in portofel cardul de salarii de pe vremea asigurarilor. Mai aveam vreo 30 lei pe el. Imi fac curaj si intreb fata de la pupitru de comanda… „stiti… am un card de salarii, nu pot plati cu el?”. Raspuns afirmativ. „sigur ca da!”, zic „da` e cumva vreo problema daca nu stiu pinul? ca nu prea-l folosesc! l-am si uitat”
Daca eram doar noi doi in benzinarie cred ca ar fi sarit pe mine si am fi facut-o pe tarabe… eram cel mai fericit barbat din lume… iti poti imagina sa intri intr-o benzinarie, sa pui benzina, sa nu platesti pentru ea… si sa te si alegi cu cea mai tare fantezie, si partida de amor din viata ta… ar fi fost ceva.
Vanzatoarea, daca o pot numi asa, a ramas masca… se uita o clipa in calculator. Stiti la ce s-a uitat? La bolidul supersonic pe care il pilotam… Se uita la mine si-mi zice… „ce bine o fi sa ai card de salarii si sa nu ai nevoie de el!”
Zambesc si eu ironic, si zic… „daca nu l-am folosit niciodata!”.
Cu asta i-am intors cutitul in rana…
A venit prietenul, care iute m-a scos pe cautiune din prinsoare…
Morala: „`geaba ai card misto… daca n-ai cokar baros”…

  1. eu am mers o data pe liber pana la prima benzinarie (cu intersectii pe rosu, cu tot tacamul). si-mi uitasem portofelul acasa, mai aveam numai monezi prin buzunare!!! mai aveam bani cam de 900 ml de benzina. de nervi, nici nu m-a mai dus mintea sa sun pe nimeni. am bagat de banii aia, ce era sa fac? sa-i fi vazut p-aia de la casa cand m-am dus tinta la ei, le-am aruncat monezile pe masa fara sa zic nimic si-am plecat, demn, cica. banui ca le-a fost frica sa zica ceva, cred ca aveam o fatza de dezaxat total:)))

  2. prea subtil…n-am inteles nimic! desi suna bine ..sincer…de ce n-ai platit cu cardul? care era treaba cu vanzatoarea?
    morala…bani in portofel nu-i nevoie sa ai …cardu e mai bun..

  3. „am mers pe liber”= „nu mai aveam benzina”; „n-am platit cu cardul”=”oricat de greu ar fi de crezut, exista lume in cosmos care nu are card”, in cazul meu, „care nu avea cand s-a intamplat”. plus ca poti avea card, iar pe el sa fie deja descoperirea cheltuita de mult.jeez!

    • Cristian
    • 1 Martie 2009

    @Lavy

    Pai e bun cardul, asta daca stii pinul la el. Eu nu il mai stiu, pentru ca nu l-am folosit decat de vreo 2 ori. Si l-am uitat. De aia nu am putut plati cu cardul, pentru ca mi-au cerut pinul. Iar vanzatoarea era foarte impresionata de faptul ca eu nu cunosc pinul de pe cardul propriu de salarii. Pentru ca nu il folosesc. Deci am alte surse de venituri. De aia! Pricepu-si??

    • OMU
    • 3 Martie 2009

    Eu zic sa-ti treci pinul pe un autocolant, aplicat pe card ca data viitoare sa te poti folosi de card in situatii limita. Iar daca vreunul dintre noi iti vom gasi cardul vom putea spune „BOGDAPROSTI” cu toata gura!

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

