Sfertul academic


De undeva de la 11 grade Celsius, ce le incrimina nemiloasa masinarie cine stie de cine inventata (nota 10 cu felicitari celui care va posta un comment cu raspunsul), se naste o zi de`altfel insorita, printre putinele de care am avut parte in ultima vreme, in exilul la care am fost supus, de ceva vreme. Anotimpul, de fapt isi face treaba destul de bine prin zona aceasta, populata in mare parte de batrani si oameni iubitori de natura, in toata splendoarea ei, cu frunze ruginii care nu mai invelesc pentru moment arborii ci pamantul, care de altfel, nici el nu mai are mult si va ingheta sub patrunzatorul frig, al toamnei.
Ziua incepe obisnuit, cu tata care baga capul pe usa la 5 dimineata, ca nu stie unde si-a pus cheile, care nu ii trebuiesc, dar ma rog… cu mama care macar face un lucru apreciabil… cafeaua, pe la 7 dimineata… a am uitat sa prezizez ca dorm in bucatarie, tare nu? Am soba, d`aia! Vezi mai sus ca e foarte, foarte frig prin zona asta. Cu telefoane, si mesaje din partea prietenilor, cu urari de binete si sanatate si fericire si… o fata frumoasa din partea babelor… mde, nu v-am zis “majoritatea parlamentara” din zona!?!
Pusei mana pe laptop si bagai niste muzica… buna… care ma face sa dansez ca nebunu de unu` singur, ca doar n-are cine ma vedea, de asemenea imi pun in valoare si calitatile vocale ale momentului… chiar imi lipsesc niste petreceri, poate d`aia nici nu puteam adormi cu o seara inainte, corpul resimtind evenimentul la care de obicei nu prea dormi mult, dupa.
Daca nu v-ati prins inca, imi permit sa dezvalui surpriza… am 25 de ani. Single, not married, no children that I know of… no money. Deja incepe sa nu prea imi mai sune bine varsta. Deja as vrea sa merg in directia opusa… daca pana acum celebra fraza “ce n-as vrea sa mai fiu la gradinita din nou, sau la scoala!” devine o himera… ii ia loc cu succes amintirea anilor liceului, cu toate nazbatiile facute de tine sau de colegi, si note ascunse parintilor, ori orele de matematica sau de limba romana petrecute pe bancile zdrentuite ale cinematografului local, etzetera etzetera. Cine stie, poate in 5, 10 ani acestor amintiri le vor lua locul cele din facultate ori altele petrecute pe meleaguri straine. Time will tell. Vorba americanului.
E mult prea devreme sa deschid contabilizarea socio-profesionala a anilor deja scursi in acest sfert din totul la care toti speram… centenarul. Insa, facultatea absolvita cu succes in urma cu 2 ani, dar si masterul proaspat inscriptionat in CV-ul personal, m-au propulsat in primavara acestui an in directia carierei, pe meleaguri straine sau nu… pentru unii devenite a doua casa sau poate prima, pentru altii un mod de viata care nu li se potriveste, o mentalitate sanatoasa dar inca fara adeziv bun in mintea noastra, a romanilor. De aceea trebuie sa nu imprumutam mentalitati pe care sa le luam de bune, pentru simplul fapt ca intr-o tara sau alta se traieste mai bine, ci sa ne creeam propriul nostru mod de gandire, pentru care sa fim invidiati sau copiati de altii, carora sa ne permitem ca peste cativa ani sa le dam noi lor sfaturi si nu invers. Totul trebuie sa vina din interiorul nostru, din dorinta noastra de a ne fi mai bine, si nu numai noua ci urmasilor, urmasilor nostri, basheshti, sau tariceni.
Ce vreau sa spun e ca tocmai am ajuns la sfertul academic, si plec din nou la drum asa cum am plecat si la 18 si la 23, ori 24 jumate, singur, doar cu dorinta si speranta ca telul va fi atins, cu orice pret. Cu alte cuvinte… mama*… I`m comin` home! La naiba… Impropriu spus, dar are priza si reflecta realitatea momentului.
Nota: * – Roumanie (imi place mai mult frantuzescul decat englezescul – no ofence)

  1. … optimist!

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

