Autogara Domnului


De mic copil mi s-a propus să mă fac popă. Unii mai hazlii ar zice că sunt. 😉 Nu cred că firea şi natura ar fi conlucrat în a mă îndruma spre o astfel de carieră, după cum mă văd eu la vârsta imaturităţii mele de acum. Însă dacă merg într-o biserică, mănăstire sunt pios, ma rog pentru sănătatea mea, a familiei mele (toată lumea să trăiască numai noi să nu murim) a cunoscuţilor, bunăstare şi fericire… etc. Ca orice enoriaş.

Acuma… nu sunt un evlavios fără simţire, am citit diverse cărţi mai mult sau mai puţin habotnice despre Dumnezeu, religie, biblie, apariţia acestora, cine a stat la baza acestor surse de informare a populaţiei, adevărate ori false. Da ştiu una şi bună… M-am nascut creştin, am să mor creştin… vorba babei din povestire.

Şi cum cătam eu un adăpost mai ferit, trăgandu-mi fesul pe urechi şi bagând în gulerul gecii gâtul „a la Roman Petre”, văd cum se apropie de mine o fem… ooo doam… oooo duduie. Imbrăcată într-un pardesiu vişiniu-cafeniu, cu o căciulă de blană pe cap, se apropia destul de hotărât de mine. Totul se va desfăşura pe parcursul a 20 de secunde maxim. Pe parcursul drumului ei către mine, mă gândeam că mă va întreba respectuos cât e ceasul, ori dorea o informaţie cu privire la un microbuz, etc.

Şi începe prin a mă întreba dacă mă supăr dacă imi pune o întrebare. Nimic ce să îi demaşte intenţia ulterioară. Accept propunerea, ca un băiat simţit ce sunt… şi modest.

– Vedeţi dumneavoastră câţi oameni suferinzi şi bolnavi sunt în lumea asta, imi spune pe un ton calm, incet, liniştit, abia perceptibil urechii interne şi pavilionului potrivit bine sub căciulă.
Mi-am dat seama imediat ce vroia. Totul se petrecea atat de rapid in minete mea… probabil ca stânge bani pentru vreun bolnav, ori poate chiar ea este suferindă de vreo maladie, fizionomiai schimonosită, ori doar îmbătrânită de anii şi primăverile trecute cu bucurii şi necazuri, o cam trăda.
– Atâţia oameni, bolnavi se chinuie şi mor… continua să imi spună. Ei ceea ce avea să urmeze m-a şocat pe moment. Nu ştiu de ce am avut în sinea mea o astfel de reacţie, puteam să trec impasibil.
– Credeţi că mereu va fi aşa? Şi ŞOC! Această banală întrebare, m-a făcut să tremur din toate încheieturile. Poate că şi persoana care a iniţiat-o a contribuit din plin la aceasta. Dubioasa-i abordare m-a nenorocit.
În timp ce i-am răspuns că nu mă interesează (de fapt nici nu ştiam ce vroia de fapt), ea a mai zis ceva. Nu ştiu ce, nu m-a interesat, depărtându-mă rapid de culcuşul meu cu greu câştigat în defavoarea altor călători.
Am fost atât de şocat, încât mă gândeam ca nu cumva să mă urmărească… dacă se va urca în acelaşi microbuz cu mine!?!

După ce mi-am revenit, încerc să observ alte mişcări în teritoriu a femeii. Abordează o altă persoană care o trimite la… paşcani. Apoi îşi încearcă norocul cu o femeie de la ţară. Mă rog, cine nu-i de la ţară într-o autogară. Scena trasă la indigo cu abordarea mea. Până la un punct. Atunci am aflat şi eu de fapt ce dorea respectiva.
– Doamnă, vă zic, spunea ţăranca (nu e o jignire), eu vă zic una şi bună. Eu sunt ortodoxă şi aşa vreau să mor.
– Doamnă vă dau o carte, o broşură, despre adevăratul Dumnezeu.
– Ce carte doamna, spune ţăranca cu ironiai specifică, lăsându-şi pradă sacoşele cu cele cumpărate şi dispărând nu ştiu unde preţ de câteva secunde, timp în care duduia căuta o nouă pradă.

  1. Paranoic cum te stiu… 🙂 Nu mai crede ca tot ce se intampla in jurul tau e o conspiratie… Se mai intampla si coincidente.

  2. Are dreptate Cristian ! e un nou trend şi înFocşani să fii vizitat de prozeliţi care să-ţi arate drumul !

  3. http://omulvaly.wordpress.com/2009/12/15/diversi-colindatori/
    Sau poate a fost azi ” zi de teren „!

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

