Eu, Morometul…


Cine n-a vauzut, n-a auzit, nu stie… sa puie mana pe Marin Preda – Morometii. Daca n-aveti chef de 20 de pagini pe zi de citit te face mai inteligent, pentru cinefili avem si ecranizarea celebrului roman, pe care eu il consider lectura copilariei mele. Si cum imi place mie sa fac tot felul de speculatii si paralele intre viata de zi cu zi si cea de dinaintea comunismului, imagine din roman, mi s-a intamplat ceva foarte ciudat azi.

Ramas fara bricheta forestiera ce-mi foloseste la aprinsul aragazului, am iesit pana la magazinul din cartier. Am luat la mine, asa cum fac de obicei cand nu vreau sa cheltui prea mult, maruntisul de prin casa, insumand 3 lei si 70 de bani, cu gandul sa imi delectez si papilele gustative cu ceva dulce: un fursec ceva. Ajungand la magazin, cer 2 chibrite, cam de atat mai am nevoie luna asta (una Moromete), intre timp o gagica din spatele meu intra peste mine si cere un scoich de lichit (cerand initial bretele pentru sutien transparent*e), eu ramas cu 3 lei si 50 bani in mana, ma tot gandeam de cati bani sa iau fursecuri vrac. Sa iau de 3 lei? Raman cu 50 bani. Sa iau de 3 lei si 50 bani? Prea mult, ma umflu in burta de coca. Sa iau de 2 lei? Prea putin. Hai sa iau de 2 lei 50 bani. Am luat 1 leu l-am bagat in buzunar si… l-am pacalit pe jupuitu` (a doua pentru Moromete).

Ei bravo…

  1. :)) Prea tare! Rau ai mai ajuns, dar deh, asa-i la stat (degeaba…)! Daca stau sa ma gandesc la salariul tau de dinainte de „ieftinire” calculat cu +(-25%) da cam cu multimea vida!
    Iti zic atat (vorba cantecului): „… Du-te la eaaaa, du-te la eaaaa a…” (scuze de improvizatie. Textul corect al cantecului manelo-balcanic era „Hai dute la ea”) 🙂

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

